click..click

...follower...tqvm..

Enam hukum menjadi seorang yang bahagia

WaHai Diri..........

1) Bebaskan hati dari kebencian.
2) Bebaskan minda dari kebimbangan.
3) Belajar mensyukuri apa yang ada.
4) Hidup mudah dan bersederhana.
5) Banyak memberi dan kurang meminta.
6) Hadapkan hati pada Allah.

dipetik drpd; Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad

Nov 30, 2009

Na Pai San....sos Tiram


Sayur nie namanya Na Pai San...selama nie selalu  juga beli sayur nie kat pasar sayur tak tahu pun nama sayur nie na pai san....tahu nye bila beli kat supermarket, tergantung nama sayur nie...Saya nie suka makan apa2 jenis sayur......Resepi nie simple je.....

BAHAN-BAHAN

Sayur(dicuci dan ditoskan)
setengah dada ayam(Isi ayam) dicincang
4 ulas bawang merah dan Putih (dikisar)
3 sudu besar sos tiram
minyak untuk  menumis

CARA-CARA MEMBUATNYA


  • panaskan minyak di dalam kuali

  • tumiskan bawang sehingga naik bau

  • masukkan isi ayam

  • masukkan sos tiram bersama sedikit air

  • bila kuah dah pekat masukkan sayur

  • bila sayur dah layu tutupkan api.



1 comment:

  1. Salam... tengok blog ni rindu kat Bintulu. Pernah stay sana dari 2005-2007. So kenal jugakla masakan2 dlm ni dan teringin benar nak menikmati especially buah badai tu..

    ReplyDelete

KongsiResepi

Rehat Sekejap...