click..click

...follower...tqvm..

Enam hukum menjadi seorang yang bahagia

WaHai Diri..........

1) Bebaskan hati dari kebencian.
2) Bebaskan minda dari kebimbangan.
3) Belajar mensyukuri apa yang ada.
4) Hidup mudah dan bersederhana.
5) Banyak memberi dan kurang meminta.
6) Hadapkan hati pada Allah.

dipetik drpd; Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad

Nov 16, 2009

TomYam Seafood..



Hari tu pernah juga buat Entry Tomyam...siaran ulangan..
cuma kali nie kita campurkan kesemua makanan2 laut nie...
baru kaw(pekat)....sikit rasanya........
lebihan kuah kalau dimakan dgn mee pun sodap juga ,
boleh buat breakfast...(ada ke org mkn pedas pagi2..) tintacyber je lah tu.....:)


BAHAN-BAHAN TOMYAM  SEAFOOD


Sayur-sayuran...
perencah...
Udang, ketam, sotong
Serai(dititik)
Daun limau Purut
Bawang Besar di hiris
bawang puth 5 ulas(diketuk)
Bawang Merah (dihiris)
perasa secukupnya

CARA2
  • Didihkan air sehingga mendidih...Saya tak guna tumisan.
  • Bubuh le semua bahan2, serai, segala jenis bawang,daun limau purut, last sekali perencah.
  • Bila dah mendidih, masukkan, udang,ketam, sotong dan sayur-sayuran.















2 comments:

  1. akak suka sgt seafood tomyam ni!! tp x pernah buat lg. main beli aje. mmg sedappp!!!

    ReplyDelete
  2. kalau k ain..duduk sbelah rmh kita...tiap2 hari saya bagi masakan saya tau..tak byk pun semangkuk...hihihi...:)

    ReplyDelete

KongsiResepi

Rehat Sekejap...