click..click

...follower...tqvm..

Enam hukum menjadi seorang yang bahagia

WaHai Diri..........

1) Bebaskan hati dari kebencian.
2) Bebaskan minda dari kebimbangan.
3) Belajar mensyukuri apa yang ada.
4) Hidup mudah dan bersederhana.
5) Banyak memberi dan kurang meminta.
6) Hadapkan hati pada Allah.

dipetik drpd; Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad

Nov 12, 2009

NaSi Lemak...daun Pandan..



Hari tu..terliur tengok nasi lemak hujan panas kat blog E-na...tulah buat juga nasi lemak..
Tapi nasi lemak  nie saya tambahkan daun pandan semasa memasak...Resepinya sama macam ramuan nasi lemak lain...cuma ditambah daun Pandan jer....untuk resepi nasi lemak nie saya ambil kat buku masakan yg saya beli....

Bahan2 Nasi Lemak

2 pot beras(dibersihkan)
1 biji kelapa(santan secukupnya)
3 biji telur rebus
3 helai daun pandan
sedikit garam
kacang goreng
ikan bilis goreng
timun

Cara membuatnya:

Masukkan beras,garam,daun pandan dan santan secukupnya ke dlm periuk.
masak hingga kering






4 comments:

  1. Kalau semlam Tinta Tabik!!! pada Akak..Akak pula nak Tabik pada Tinta.....!!!!

    Baguslah Dik...rasanya tak rugi kita berbakti pada suami dan keluarga kita kan....

    At least kita berjaya jauh kan diri dari mengata-ngata..kerana sibuk sangat dengan periuk belanga..haha betoi tak!!!

    ReplyDelete
  2. bestnya pg2 sarapan ns lemakkkk!!!

    ReplyDelete
  3. betul! betul! betul! tu k.watie...ye la tinta nasi lemak n daun pandan mmg x dpt dipisahkan...

    ReplyDelete
  4. ain, e-na,k.watie...nak masuk blog nasi lemak pun kena hias...hahaha..kak Watie..thanks for d compliment...tu yg seronok...tapi masa saya mneghias nasi lemak dgn daun pandan...suami saya cakap apa...Skalo(maksudnya tak berapa betul)..huhuhu..

    ReplyDelete

KongsiResepi

Rehat Sekejap...