click..click

...follower...tqvm..

Enam hukum menjadi seorang yang bahagia

WaHai Diri..........

1) Bebaskan hati dari kebencian.
2) Bebaskan minda dari kebimbangan.
3) Belajar mensyukuri apa yang ada.
4) Hidup mudah dan bersederhana.
5) Banyak memberi dan kurang meminta.
6) Hadapkan hati pada Allah.

dipetik drpd; Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad

Nov 9, 2009

Ayam Goreng Madu Berempah...


Ayam goreng antara  makanan kegemaran anak2,  sesuai dimakan dengan sayur sup. Ini antara masakan yang paling cepat untuk disediakan. Selalunya saya memasak sebelum turun kerja, kerana mengajar petang, bila dah balik kerja sebelum  makan baru masak sayur.

BAHAN-BAHAN

1/2 ekor ayam (dipotong )
bawang merah dikisar
bawang putih dikisar
halia ditumbuk
sedikit serbuk jintan ptih dan manis
sedikit serbuk ketumbar
sedikit tepung ayam goreng adabi
2 sudu besar madu
garam secukupnya
Minyak masak

CARA-CARA MEMASAK


  • Ayam diperap dgn bawang2 yang dikisar, halia dan serbuk2 rempah dan madu.(30minit)


  • selepas tu,,apa lagi goreng le dgn menggunakan minyak.


  • Siap untuk dihidang












6 comments:

  1. Wow, looks so tempting ya!!! Sukanya Ayam Goreng! Love ni peminat ayam tau...kekeke;)

    Btw, ur kids r so lovely!!! ;)

    ReplyDelete
  2. woooow... another great taste menu.

    ReplyDelete
  3. LOVE...hari tu sebenarnya teringin tengok ayam goreng kat blog LOVE,,..one day will try ur resepi.....

    JAY.....menu biasa je..mun kmk mukak kedai makan..tiap2 hari kitak boleh makan free...hahaha

    K. WATIE..roti kat blog kak watie lagi Yummy..

    ReplyDelete
  4. bdk mmg suka ayam kan...my kids too...mak budak pn suka jugak...

    ReplyDelete
  5. ayam goreng mmg jd fav kat umah akak ni! sekejap je langsai!!! tak kira la goreng ape.

    ReplyDelete

KongsiResepi

Rehat Sekejap...