click..click

...follower...tqvm..

Dec 21, 2009

PiZZa Mini Crispy...







Resepi mini pizza crispy nie asalnya..pizza crispy biasa, saya yang ubah jadi mini, resepi asal saya ambil dari
MyR oleh Myaida..... Terima kasih banyak2 kepada penyumbang resepi. Cuma saya tambah yis mauripan sepaket kecil. dan adunan saya telah tambah, sebab resepi asal untuk seorang saja. Saya buat lebih sikit. Resepi kat bawah untuk Doh saja. Topping nya pula boleh ikut citarasa masing2.

BAHAN-BAHAN DOH PIZZA ( untuk 5/6 orang )


500gm tepung gandum(saya guna tepung high protien)
10 sb olive oil atau minyak masak
300 ml air
4sk tepung jagung
2 sk baking powder
1 sk garam halus
1 paket yis mauripan(11gm)..nie saya tambah

CARA-CARA
 
1/Campurkan tepung gandum, tepung jagung, baking powder dan garam, gaul rata
2/Kuak-kuakkan tepung, buat lubang di tengahnya, masukkan olive oil di ikuti dengan air, gaul rata kemudian uli, biarkan seketika, canai agak-agak nipis lepas itu cucuk dengan garpu, letak doh dalam dulang pembakar, sapukan pizza sauce kemudian tabur dengan apa-apa topping yang disukai
3/Bakar pada suhu 210C, masukkan dulang pembakar dalam oven ditingkat No.1 dari bawah. Bakar selama 15 -30 minit bergantung pada ketebalan.
4/Untuk bahagian topping(ikut selera masing2)..saya bubuh, sosej,cendawan butang,sos,chez,crab
5/Selamat Mecuba.
 
 
 

2 comments:

  1. Uish Pizzaaaa! Love tgh lapar nih! Rasa nak ngap cam tuh aje! kekeke ;)

    ReplyDelete
  2. yang yis tuhh na letak bila yee ??

    ReplyDelete

KongsiResepi

Rehat Sekejap...