click..click

...follower...tqvm..

Enam hukum menjadi seorang yang bahagia

WaHai Diri..........

1) Bebaskan hati dari kebencian.
2) Bebaskan minda dari kebimbangan.
3) Belajar mensyukuri apa yang ada.
4) Hidup mudah dan bersederhana.
5) Banyak memberi dan kurang meminta.
6) Hadapkan hati pada Allah.

dipetik drpd; Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad

Dec 7, 2009

Chocolate's Shake





Minuman nie sesuai untuk minum waktu tghhari atau waktu petang, tak boleh selalu buat minuman  begini, berkilo2 berat badan naik nanti.....minuman nie dimakan dengan roti coklat..memang sedap....Resepi nie saya dapat daripada seorang kawan, dan dah lama terperap didalam buku resepi koleksi pribadi....Saya tambah dengan meletak serbuk milo di atas minuman. Milo jgn digaul, minum air tu sambil mkn milo tu..memang sedap.....:)

BAHAN-BAHAN

500 ml full cream milk(susu segar)
4 skop aiskrim coklat
4 sudu besar coklat paste atau bancuhan koko
3 cawan ais kiub
1/2 cawan syrup gula
serbuk milo(ikut nak byk mana)...

CARA-CARA MEMBUATNYA

1. masukkan semua bahan ke dalam blender kecuali ais
2. blendkan bahan2 sehingga sebati
3. akhir sekali masukkan ais dan blend sekali lagi
4. hidangkan bersama milo di atasnya...



6 comments:

  1. salam..tinta..wah!! sedapnya chocolate shake nie..mintak secawan buat minum petang..tp x leh lah minum selalu..nt akak nak cuba lak..anak2 pasti suka..kannn..thanks your recepi.

    ReplyDelete
  2. anak saya pun suka juga Zana...jgn bagi guna cawan gelas tau..hancus nanti..yg gelas tu tinta yg minum...anak2 guna cwn plastik..hihihi

    ReplyDelete
  3. hhmmm...sedapnyaaa!!!yg syok tu sbb ada milo serbuk tu!!!

    ReplyDelete
  4. Nak choc shake 2 glasses pls!!! Love klu tengok drinks, mmg takleh tolak! ;)

    ReplyDelete
  5. Sedap ni coklat shake...kalu nak guna eskrim strawberry pun boleh ke gantikan eskrim coklat?

    ReplyDelete

KongsiResepi

Rehat Sekejap...