click..click

...follower...tqvm..

Jun 16, 2013

Jalan-Jalan Cari Makan, Paskal Food Market Bandung & Bangi Kopitiam Bandung.



Paskal Food Market, 1100 menu masakan tradisional Indonesia tersedia dan teh botol nie, saya suka   sebab rasanya yang tak manis dan harganya yang murah tapi sedap.

 Paskal Food Market, Jalan Pasir Kaliki Bandung.


Masa nie dah nak balik ke Hotel , sebab Food Market nie dekat je dengan hotel,tempat kita orang stay, Carrcadin Hotel Kebon Jati., yang tak jauh juga dari Pasar Baru Trade centre, gedung pelbagai yang menjadi kegilaan rakyat Malaysia bila ke sana. Terutama gedung tekstilnya yang murah harganya berbanding yang ada kat Malaysia. 


Nie antara menu yang di oder, Bakso Malang Kapitam namanya. Kenapa di beri nama Malang? Mungkin asal usul empunya Bakso dari tempat yang bernama Malang, dan bukan sebab bernasib malang ye. Terdapat juga menu2 yang lain, tapi untuk makan malam kali nie kami semua oder benda yang sama. Bolehlah diterima oleh selera anak2.



Paskal food market, boleh nampak dari tingkap bilik hotel tempat kami stay, kalau berjalan kaki dalam 15 minit. 




Hotel Carrcadin yang terletak di Jalan Kebon Jati No. 71-75, Bandung Indonesia. Kita orang stay kat sini selama 7 malam. Harga agak berbaloi, sebab saya book melalui Kagum Online, untuk deluxe room dapatlah harga dalam rm180 semalam. Untuk hotel bertaraf 4 bintang rasanya harganya agak murah.  Semasa survey kat agoda untuk deluxe room dalam rm260++, jjadi bagi yang berhajat mahu stay kat sana semasa melancong ke Bandung boleh book thru Kagum Online, lebih murah dan ada free Airport transfer dari Bandara(Airport)  ke Hotel. Kagum hotel mempunyai cawangan hotel yang lain juga sekitar Bandung, seperti Amaroossa, Banana Inn,Carrcadin,Golden Flower,Gino Feruci, Braga,Grand Seriti,Malaka,Serela Riau,Serela Merdeka dan Zodiak Hotel.


Ruang bilik yang agak luas, sq 32. manakala hotel nie memang bersih, cuma rupa-rupanya hotel nie namanya Carrcadin Business and Entertainment, jadi ada pusat Karaoke kat sini. Jadi kalau kebetulan ada apa2 function kat sini, malam2 memang bising.




Menu sarapan nya seperti hotel-hotel kat Malaysia juga.Pelbagai pilihan roti dan bijirin dan ada pelbagai makanan tradisional Indonesia.




Menikmati sarapan pagi selama 6 hari kat sini. Menu yang pelbagai, cuma menu yang hampir sama disajikan  untuk sarapan.









Sementara menunggu Pak Supir datang menjemput , anak2 berposing dulu. Semasa ke sini saya tak bawa kamera, semua gambar yang ada di ambil melalui kamera HP dan Ipad je...Mode 😟menyesal sungguh..😜




Di hadapan pintu lift nak ke bilik ada kedai jual baju Mr Bean.Manakala di tepi hotel pula ada Kedai makan, Bangi Kopitiam Bandung, yang menyajikan menu dari Malaysia seperti nasi lemak berendang, pelbagai jenis roti sama seperti yang terdapat kat Malaysia. Ada yang menyatakan restaurant nie kepunyaan orang Malaysia.  Sebab menu sama seperti yang terdapat kat tempat kita, saya takde mood nak ambil gambar.










No comments:

Post a Comment

KongsiResepi

Rehat Sekejap...