click..click

...follower...tqvm..

Nov 30, 2010

HoMeMaDe Oreo CHEESE CAKE..utk Wedd Anniv

Oreo Cheese kek nie, sebenarnya di buat, tempahan dari seorang kawan sempena Ulangtahun perkahwinan. Terima kasih atas tempahan.Yang paling romantiknya kawan saya nie buat suprise dengan suaminya....romantiknya . Kejutan hadiah untuk orang yang kita sayang adalah salah satu cara di antara petua2 atau kaedah untuk mengekalkan keharmonian dalam rumahtangga. Siapa yang tak suka hadiahkan. Terutama kita sebagai perempuan, betapa seorang isteri itu akan rasa dihargai apabila suaminya menghadiahkan apa2 hadiah . Tak kira mahal atau murah hadiah yang diberi ,yang penting keikhlasan pasangan atau usahanya untuk membahagiakan orang yang disayang.
Berbalik pula kepada OreoCheese cake nie, saya masih juga menggunakan resepi yang sama. Kalau nak resepi Klik kat sini...


Ramai juga yang bertanya apa yang dimaksudkan dengan water Bath......Water bath tu seperti yang dalam gambar di atas tu. Loyang di dalam Loyang. Atau kalau tak faham boleh rujuk Kat sini.  Ada juga teman2 yang hairan, walaupun saya nie ada mengambil tempahan buat kek, kenapa saya perlu sertakan resepi atau mengajar rakan2 yang bertanya tentang itu dan ini. Cuma saya perlu jelaskan saya bukannya pakar sangat, dan sekadar berkongsi ilmu yang sedikit. Tapi memang wujud manusia2 yang kedekut betul dengan ilmu2 tertentu, hatta ilmu tentang masakan atau resepi tertentu pun mereka kedekutttt. Sedangkan ilmu apabila kita mengajar atau memberitahu kepada orang lain ganjarannya begitu besar sekali.  Tidakkah mereka tahu tentang hadis Nabi yang berbunyi..."
Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi Muhammad s.a.w. bersabda: "Apabila seorang manusia mati, putuslah (tulisan pahala) amalan (setakat itu) Kecuali tiga perkara (yang akan berlanjutan tulisan pahalanya) iaitu sedekah jariah atau ilmu memberi kepada yang faedah orang lain atau anak yang soleh yang berdoa untuknya."

(Hadith Sahih - Riwayat Imam Ahmad)..



2 comments:

  1. Makin pandei ko deko kek Ji, hehehe

    ReplyDelete
  2. mmmmm sedapnya cake ni....i dah follow u... follow me also ye...KEK OREO CHEESE...

    ReplyDelete

KongsiResepi

Rehat Sekejap...