click..click

...follower...tqvm..

Enam hukum menjadi seorang yang bahagia

WaHai Diri..........

1) Bebaskan hati dari kebencian.
2) Bebaskan minda dari kebimbangan.
3) Belajar mensyukuri apa yang ada.
4) Hidup mudah dan bersederhana.
5) Banyak memberi dan kurang meminta.
6) Hadapkan hati pada Allah.

dipetik drpd; Dr. Tengku Asmadi bin T. Mohamad

Jan 24, 2010

Mee Hoon Goreng


Bersua kembali. Siri bekal anak2 ke sekolah menyusul. Mee Hoon goreng juga kegemaran anak2 tinta, tapi tak boleh pedas sangat.Cili kat atas tu utk hiasan saja. Sebab Aiman dan Alya tak suka makan pedas.
Bahan2 pula kena letak isi ayam atau sosej untuk menarik minat mereka makan.
Bahan-bahan pun boleh disiapkan malam dan bangun pagi pagi hanya perlu mengoreng. Resepi mee Hoon tinta nie simple je....

BAHAN-BAHAN

Sebungkus Mee Hoon dicelur dgn air panas
*3 ulas bwg merah
*3 ulas bawang putih
*dikisar/ditumbuk
telur sebiji
sedikit isi ayam
beberapa batang sosej di hiris
sedikit mix vege
1 sudu sos tomato
1 sudu sos cili
1 sudu kicap manis
minyak utk menumis
garam secukupnya

CARA-CARA MEMBUATNYA
1/ Tumiskan bawang yang telah dikisar
2/ Masukkan isi ayam, sosej,telur, tumiskan hingga masak
2/ Masukkan mee hoon yg  telah dicelur
4/ Masukkan semua bahan sos dan sedikit kicap
5/ Tambahkan garam untuk  cukup rasa.





Aiman ...".peace"...Alya...."yummy...yummy".....

6 comments:

  1. akak nak sikit lah...nak mkn ptg2 cam ni!! lapar pulak perut!!hehe

    ReplyDelete
  2. KakTinta...nak join mihun sepinggan!!! hehehe ;) Looks tasty!

    ReplyDelete
  3. Salam Tinta,
    Ayam dan sosej bukan saja nak pikat anak, tapi mak n bapa anak jugeeee...Saya pun suka buh isi ayam...Kalau ada udang lebih pun ok gak...

    ReplyDelete
  4. hehehe..nang sedap la mee hoon goweng ya..sampei model duak urg ya tumb up!! kimsalam ngan ngan model2 kitak ya k ;)

    ReplyDelete
  5. Ni kalu dpt..mkn bole ulang2....dpt bfast mee hoon mesti best

    ReplyDelete
  6. NYAMAN ADO JAK MEE YO MINJAM GAMBAR HEHEHEE

    ReplyDelete

KongsiResepi

Rehat Sekejap...